top of page

משכנתה לנכס מסחרי


בעלי עסקים המעוניינים במימון לנכס מסחרי, כמו חנות, משרד או מחסן, יכולים לבחור באחת משתי אפשרויות קיימות: הראשונה וגם היחידה שהתקיימה עד לאחרונה, היא הלוואה מסחרית, הניתנת בפריסה בין 8 ועד ל- 12 שנים. האפשרות השנייה שנוספה רק לאחרונה, היא משכנתה לנכס מסחרי, הניתנת בפריסה לפרק זמן ארוך בהרבה

(20-30 שנים), ובכך מאפשרת הפחתה משמעותית בגובה ההחזרים החודשיים.


מהו גובה המשכנתא שאוכל לקבל?

משכנתא חדשה היא הלוואה, המועמדת כנגד נכס שברצונכם לרכוש. הבנקים לא מספקים משכנתא לעסקים ולפיכך מדובר בהלוואה לעסק, באמצעותה ניתן לרכוש את הנכס הרצוי. מאחר ובנק מסחרי מספק את ההלוואה הזו ולא הבנק למשכנתאות, לא קיימת הגבלה על היקף הסכום המתקבל והבנק שומר לעצמו על שיקול דעת אישי.

רוב הבנקים נוהגים לתת עד 70% מימון לטובת משכנתא לנכס מסחרי ולא יותר מכך.

כיצד מחשבים ריבית משכנתא לנכס מסחרי?

בקבלת הלוואה (משכנתא) לעסקים, תאלצו להסתפק בשני מסלולי משכנתא עיקריים בלבד: ריבית פריים וריבית קבועה (לרוב גם צמודה למדד). כיום, קיימת משכנתה לנכס מסחרי הניתנת על ידי מחלקת משכנתאות (בשני בנקים בלבד), בפריסה של עד 30 שנה לאנשים פרטיים ועד 20 שנים לחברות בע"מ. גובה ריבית משכנתא לנכס מסחרי לעולם יהיה תלוי בטיבו של הלווה וכושר ההחזר שלו, טיב הנכס המשועבד ולא פחות חשוב מכך – ביכולת ניהול משא ומתן מושכל לשם קבלת ההצעה הטובה ביותר.

לפיכך, מומלץ לבצע את המהלך רק בליווי מקצועי על ידי יועץ משכנתאות מומלץ, בעל ניסיון עשיר בניהול משא ומתן ויכולת טובה לשמור על כל האינטרסים שלכם במקום על אלו של הבנק.

מתי כדאי לבקש משכנתה לנכס מסחרי?

אם בבעלותכם חנות או שטח מסחרי שאותו אתם רוצים לשפץ, עצם הבעלות על הנכס, לא מבטיחה שיהיו לכם די כספים לשיפוץ ושיפור נראות המקום. לשם כך, תוכלו לשעבד את הנכס וליטול כנגדו משכנתא לעסק שתשרת את המטרה.

אם ברצונכם לרכוש נכס מסחרי – בעלות על נכס מסחרי מבטלת את הצורך בחוזה ודמי שכירות ומאפשרת לכם להחליט על טיבו של המקום באופן בלעדי. תוכלו ליטול משכנתא להשלמת הרכישה, או על מנת להשקיע במקום פוטנציאלי שיהפוך בעתיד להכנסה מניבה איכותית.

קניית שטח משרדים – אם חשוב לכם המיקום הספציפי, רכישת משרד תעזור להבטיח התקבעות באותו המקום, לרבות רכישת זכויות בבניין משרדים לשם ההתרחבות העסקית, או לשם שכרת חללי משרדים לאחרים.

שטחי אחסון ותעשייה – מאחר והפעלת מקומות עסקיים שכאלו כרוכה בהתקנת תשתיות, אישורי פעילות, הכנסת אלמנטים כמו מכונות תפעוליות ואפילו הקמה עתידית של מבנים באתר, מומלץ לשקול משכנתא לעסק שתכסה כל הוצאה שכזו.

ייעוץ משכנתאות מקצועי לקבלת משכנתא לעסק

בתור חברת ייעוץ משכנתאות מקצועית וותיקה, נוכל לנהל עבורכם משא ומתן מוצלח עד לקבלת תנאי ההלוואה האופטימליים ביותר ולבדוק עבורכם חרישים שונים, במטרה לשפר את מצבכם הכלכלי, כמו הטבות מס שניתנות על רכישת שטחי מסחר באזור גיאוגרפי מסוים. במקביל, נוכל לנצל את הפחתת שיעורי הריבית שנובעות מתקופת הקורונה ולהפוך את ההלוואה לסכום כספי ראוי ובעל החזר נוח, שלא יפגע בתזרים העסקי שלכם בשום שלב.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page