top of page

בדיקת זכאות משכנתא

בדיקת זכאות למשכנתא – מה היא מעניקה, מי זכאי ואיך תוכלו לבצע אותה ?

לקיחת משכנתא היא ללא ספק בין ההחלטות החשובות במהלך חייו של כל אחד וכל אחת מאיתנו. משרד השיכון והבינוי מעניק הלוואות לזכאים למשכנתאות לטובת רכישה או בנייה של בית, למי שהיו קודם לכן מחוסרי דיור. בלב הטבה זו הניתנת על ידי המדינה עומדים שני חלקים מרכזיים והם תנאי ריבית מוטבים והחזרים חודשיים נמוכים יותר. בתחילת תהליך זה, מומלץ לפנות לשירותי ייעוץ משכנתא על מנת לקבל בדיקת זכאות למשכנתא בהתאם להטבה של משרד השיכון והבינוי.

מה מעניקה זכאות זו ?

למעשה, הלוואת הזכאות משמשת כמעין מסלול נוסף של המשכנתא מתוך המשכנתא כולה ואינה מסוגלת לשמש כהון עצמי של הלווה. התנאים שניתנים במסגרתה הם גובה ריבית של 3% או חצי אחוז מתחת לריבית השוק הממוצעת של בנק ישראל (הנמוך מביניהם), הריבית הינה קבועה וצמודה למדד המחירים לצרכן, ישנה אפשרות לפירעון מתי שנרצה ללא צורך בתשלום עמלות או קנסות ויש אפשרות לפרוס אותה לטווח של בין 10 ועד 30 שנים. הטבה זו היא כלי נהדר ללווי המשכנתא שמאפשר להם להפחית את הריבית, את רמת הסיכון של המשכנתא כולה ואת ההחזרים החודשיים.

בדיקת זכאות משכנתא

מי זכאים להטבה זו ?

הסיוע לאוכלוסיות חלשות עומד בראש המטרות של הטבה זו מצד המדינה, ועל כן היא אינה ניתנת לכל מי שמבקש אותה. בכדי לקבל הטבה זו ולהיות זכאים לה, יש לעמוד במספר קריטריונים שהוגדרו מראש ועל פיהם מתקיימת מעין מערכת ניקוד. ככל שהניקוד במערכת הניקוד גבוה יותר, כך ישנו סיכוי גבוה יותר לקבלת הזכאות למשכנתא. הזכאות למשכנתא מתחלקת לפי הסוגים הבאים: לעולים חדשים, למשפחות חד הוריות, לרווקים מעל גיל 30 אשר מתגוררים באזורי עדיפות לאומית, לזוגות צעירים בקנייתה של דירתם הראשונה ולנכים. עם זאת, ההשתייכות לאחת מהקבוצות הללו אינה מעניקה את הזכאות באופן מידי וישנם פרמטרים נוספים שקובעים את גובה הניקוד ואת היקף ההלוואה. בין פרמטרים אלה ישנם מספר הילדים, מספר האחים והאחיות, אורך השירות הצבאי / הלאומי ומספר שנות הנישואין.

אם אתם מחפשים אחר שירותי ייעוץ משכנתאות אשר יוכלו לסייע לכם לבצע עבורכם בדיקת זכאות משכנתא, המשרד דונם הוא המקום עבורכם. משרד בוטיק זה אשר מתמחה בעולם הנדל"ן וייתן לכם שירותי ייעוץ בכדי לבנות את המשכנתא שלכם. צוות המשרד, בעל וותק וניסיון ארוך שנים בתחום ויספק לכם את כל המידע בנוגע לבדיקת הזכאות למשכנתא שלכם. לקבלת ייעוץ ופרטים נוספים, אתם מוזמנים לפנות במספר הטלפון 04-6055755.

bottom of page